Hírlevél feliratkozás
Iratkozzon fel, hogy értesüljön a legfrissebb hírekről és ajánlatokról!
FAMEX TOOLS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
KAMERA/ ELEKTRONIKUS MEGFIGYELŐRENDSZER ALKALMAZÁSÁRA
VONATKOZÓ SZABÁLYZATA
Székhely: 9021 Győr, Bajcsy-Zsilinszky út 51. III. em. 2.
Telephelyek: 9027 Győr, Hűtőház utca 4. A. ép.
9141 Ikrény, József Attila utca 70.
9028 Győr, Régi Veszprémi u. 14-16.
8230 Balatonfüred, Széchenyi út 41. B. ép. 1.em. 2.ajtó
cégjegyzékszám: 08-09-015816
adószám: 14179583-2-08
Jelen Szabályzat a Társaság Kamera/Elektronikus megfigyelőrendszer alkalmazására vonatkozó szabályokat tartalmazza AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) - való megfelelés céljából.
A Szabályzat megállapítása és módosítása az ügyvezető hatáskörébe tartozik.
A 2019. május 09. napján hatályba lépett szabályzat módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege.
Győr, 2024. április 23.
……………………………….
Imre Péter
ügyvezető
A FAMEX TOOLS Kft. (továbbiakban: Adatkezelő) a 9027 Győr, Hűtőház 4. szám alatti telephelyén vagyonvédelmi, vagyonbiztonsági célból összesen 8 darab kamerából álló elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely kép- és hangrögzítést lehetővé tesz, mozgófelvételt rögzít (továbbiakban: felvétel). A meghatározott célokhoz tartozik még a munkavállalók életének, testi épségének védelme is. Az Adatkezelő által alkalmazott kamerák rögzítik mindazon munkavállalók, vásárlók, megrendelők, üzleti partnerek, beszállítók, látogatók személyes adatait - úgymint hang-és képfelvételt, továbbá az érintettek magatartását -, akik az érintett területre belépnek (továbbiakban: érintettek). Jelen szabályzat célja a kamerák által készített személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályok meghatározása, az adatok jogszerű kezelése és védelme érdekében tett intézkedések ismertetése, továbbá az érintetteteket megillető jogok biztosítása.
A szabályzat személyi hatálya kiterjed Adatkezelő telephelyén dolgozó munkavállalókra, míg a tárgyi hatálya a megfigyelő rendszer által rögzített felvételek kezelésére, és az érintettek jogainak biztosítására terjed ki.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.),
* A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (Mt.).
A jelen szabályzat az irányadó jogszabályok fogalmaiból indul ki, különösen a GDPR-ban és az Infotv.-ben meghatározott fogalmakból:
az érdekmérlegelési teszt elvégzése során az Adatkezelő jogos érdeke, mint jogalap akkor lesz jogszerű, ha megállapítást nyer, hogy az Adatkezelő érdeke fontosabb, mint az érintettnek a személyes adatainak védelméhez való jog, illetve a személyhez fűződő jog védelme.
Az érdekmérlegelési teszt az alábbi lépésekből áll minden egyes kameránál:
Ennek során megállapításra került, hogy Adatkezelő vagyonvédelméhez fűződő érdeke elsőbbséget élvez az érintettek (munkavállaló, üzleti partnerek, látogatók) jogaival, érdekével, személyes szabadságával. Továbbá megállapításra került, hogy Adatkezelő számára ez a leghatékonyabb eszköz a vagyonvédelem biztosítására Az érintettek személyhez fűződő joga (ezen belül kifejezetten a képmáshoz való joga) ugyan sérül, de ennek ellensúlyozására Adatkezelő megfelelő garanciális szabályokat léptet életbe. Az érdekmérlegelési teszt jelen szabályzat 2. számú mellékletét képezi.
Az elektronikus megfigyelő rendszer kizárólag magánterületet figyelhet meg. Azokat úgy kell elhelyezni, hogy nem helyezhető el kamera az alábbi területeken:
Az elhelyezett kamerákról listát vezet Adatkezelő az alábbiak szerint: a kamera pontos felszerelési helye, a látószög iránya, a megfigyelés célja és jogalapja. A ténylegesen üzemben lévő kamerákról vezetett lista jelen szabályzat 1. számú mellékletét képezi.
A megfigyelőrendszer működtetésének az előbbiek alapján nem célja a munkavállalók ellenőrzése, munkaintenzitásuk figyelemmel kísérése, azonban munkabaleset kivizsgálásához, fegyelmi és bírósági peres eljáráshoz a felvétel felhasználható.
Az előzetes tájékoztatás során Adatkezelőnek az alábbiakról kell az érintett számára hozzáférhető módon, írásban tájékoztatást nyújtani:
Az érintettek tájékoztatása céljából a terület bejáratánál, bejárati ajtóknál Adatkezelő jól látható módon figyelemfelhívó táblát helyez el, amely az alábbi tájékoztatást tartalmazza: „Az ingatlan területén, illetve az épületekben vagyonbiztonság céljából elektronikus megfigyelő rendszer van elhelyezve, amely mozgóképet rögzít. A kamerák helyét piktogram (matrica) jelzi, amelyet a kamera legfeljebb 2 méteres körzetében kell elhelyezni. A felvételt Adatkezelő 3 napig tárolja. Az erre vonatkozó részletes tájékoztató elérhető az irodavezetőnél és Adatkezelő honlapján. ”
A tájékoztató hozzáférhető a belszolgálati vezetőnél. Ez a tájékoztató figyelmezteti az ügyfeleket, látogatókat, hogy belépésükkel hozzájárulnak ahhoz, hogy róluk a kamera felvételt készítsen (3. számú melléklet). A munkavállalók tájékoztatása külön munkáltatói tájékoztató formájában valósul meg, amelynek megismerését, elfogadását és tudomásulvételét a munkavállaló a nyilatkozat aláírásával megerősíti. Adatkezelő ezen tájékoztatást új belépő munkavállalók esetében a munkaviszony létesítése során köteles eleget tenni.
A rögzített vagy valós idejű mozgóképfelvételt kizárólag a hozzáférésre jogosult személyek tekinthetik meg.
A Társaság az alábbi külső adatfeldolgozót veszi igénybe a kamerarendszer üzemeltetése és a felvételek kezelése céljából: Merida Győr Kft. (székhely: 2011 Budapest, József Attila utca 75). A Társaság az adatfeldolgozóval erre vonatkozó adatfeldolgozói megállapodást köt, amelyben az adatfeldolgozó kötelezettséget vállal az irányadó jogszabályoknak megfelelő adatfeldolgozás biztosítására.
A felvételek felhasználásának minősül:
az érintett, és akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel érinti, jogai gyakorlásának biztosítása érdekében.
A rögzített képfelvételeket bűncselekmény vagy szabálysértés gyanúja, egyéb bírósági vagy közigazgatási eljárás esetén lehet a nyomozó vagy a közigazgatási hatóság, illetve rendőrség részére átadni. A felvétel továbbítására kizárólag az ügyvezető engedélyével kerülhet sor. A felvétel munkabaleset kivizsgálásához, fegyelmi eljáráshoz a tényállás felderítése érdekében felhasználható.
A tárolt felvételekhez hozzáférés csak biztonságos módon, és akként történhet, hogy az adatkezelő személye azonosítható legyen. A tárolt képfelvételek visszanézését és a képfelvételekről készített mentést dokumentálni kell. Adatkezelő a felvételek megtekintéséről, a felvétel megismerésének okáról, idejéről, a megismerő személyről jegyzőkönyvet vezet. Adatkezelő ezen jegyzőkönyvet elektronikus úton is nyilvántarthatja.
Jogsértő cselekmény észlelését követően a cselekményről készült felvétel tarolása és a szükséges hatósági eljárás haladéktalanul kezdeményezése felől intézkedni kell, egyben tájékoztatni kell a hatóságot, hogy a cselekményről képfelvétel készült.
Az érintető jogok gyakorlását a 4. számú melléklet szerinti kérelem-nyomtatvány segíti, amelyet az belszolgálati vezetőnél el kell helyezni.
Az érintett jogosult személyes adatainak kezeléséről, a kezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, a megőrzési időtartam meghatározásának szempontjairól, a személyes adatait érintő adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól, a megtett intézkedésekről, az adattovábbítás jogalapjáról és céljáról, az adattovábbítás címzettjeiről, az érintett jogairól, a joggyakorlásról, a jogérvényesítés módjáról tájékoztatást kérni.
Az érintett az előbbi pontban részletezett eljárási szabályok alapján kérheti a felvétel zárolását - azaz, hogy Adatkezelő a felvételt ne törölje-, jogos érdekére történő hivatkozással 3 napon belül, azaz még az automatikus törlésen belül. A kérelem jogszerűsége és esetén az érintett felvételrész későbbi visszanézhetőségét biztosítani kell. Az érintett felvételrészt az Adatkezelő az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű feltüntetésével megjelöli, és annak az egyéb adatoktól elkülönített tárolását biztosítja.
A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását és a törlésnek nincs helye.
A zárolás tényét vagy ennek elutasítását - a megismerés okával, idejével, a megismerő személy nevével együtt - Adatkezelő szintén a jegyzőkönyvben köteles feltüntetni. Az érintett személyazonosságát köteles igazolni, azonban a felvételek kiadása további feltételhez (úgy, mint jogának vagy jogos érdekének igazolásához) nem köthető. Az érintett személyazonosságának igazolása után Adatkezelő a felvételeket a kérésnek megfelelően zárolja vagy kiadja.
Adatkezelő köteles kiadni a felvételeket abban az esetben, ha azokat bíróság vagy hatóság kéri. Adatkezelő azonban nem adhat ki olyan felvétel-másolatot, amelyek a kérelmezőn kívül más érintettek személyes adatait is tartalmazza.
A felvétel felhasználásának céljának meghatározását az Adatkezelő nem kérheti.
Az érintett a képfelvétel keletkezésének időpontjától számított 3 napon belül kérheti, hogy a róla készült felvételekbe betekinthessen.
A kérelemről való döntésig az adott felvétel nem törölhető, így a kérelmet haladéktalanul el kell bírálni. A betekintést előre egyeztetett időpontban, a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül kell biztosítani.
Az érintett a felvételről abban az esetben kérhet másolatot, amennyiben más érintett személy jogait az nem érinti hátrányosan.
Az érintett jogosult az Adatkezelő képviselőjéhez címzett levélben vagy elektronikus levélben az adatkezelés ellen tiltakozni, amennyiben az adatkezelés jogalapja az Adatkezelő jogos érdeke. A kérelmet az érintett a 4. számú mellékletben szereplő nyomtatvány megfelelő kitöltésével is előterjesztheti.
A kérelemről az ügyvezető a beérkezésétől számított 25 napon belül dönt. A kérelem elutasítását Adatkezelő indokolni köteles, a döntés meghozataláig az adatot az Adatkezelő zárolja. Az adatkezelés elleni tiltakozás és az erről való döntés a képfelvétel automatikus törlését nem akadályozza.
Az érintett kérheti, hogy a személyes adatait tartalmazó felvételt törölje Adatkezelő, ha adatkezelése jogellenes. A kérelemről az ügyvezető 25 napon belül dönt.
A kérelem a 4. számú mellékletben szereplő nyomtatvány megfelelő kitöltésével is előterjeszthető, azt az érintett személyesen vagy elektronikusan is benyújthatja. A kérelem előterjesztését elősegítő nyomtatvány a belszolgálati vezetőnél érhető el. A kérelemről az ügyvezető dönt.
Amennyiben a kérelmet nem teljesíti, annak indokairól, valamint a kérelem elbírálásáról a benyújtástól számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban, a kérelem elektronikus benyújtása esetén, elektronikus úton ad tájékoztatást. A kérelmet benyújtó személy személyazonosságát igazolni köteles személyazonosító okmányának bemutatásával. A kérelem elutasítását indokolni köteles.
Ha megalapozottan feltehető, hogy az érintett jogainak érvényesítése iránt kérelmet benyújtó személy az érintettel nem azonos személy, az érintett kérelmét az Adatkezelő a személyazonosságának hitelt érdemlő igazolását követően teljesíti. Adatkezelő az érintettnek a 4. számú melléklet szerinti személyes adatait a kérelem elbírálása és annak későbbi bizonyíthatósága érdekében Adatkezelő jogos érdeke alapján 5 évig megőrzi. A benyújtott kérelmeket, az erre adott adatkezelői válaszokat a jegyzőkönyv részeként, ahhoz csatolva köteles Adatkezelő tárolni, a felvétel kiadásának tényét, a kérelmező személyazonosító adatait a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
Az érintett személyes adatai védelméhez fűződő jogának megsértése és az ezzel kapcsolatos joggyakorlás kapcsán történt jogsértés esetén jogorvoslatért az Infotv. 23. §-ának rendelkezései szerint bírósághoz fordulhat.
Az érintett jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22IC. 1530 Budapest, Pf. 5., ugyfelszolgalat@naih.hu) is bejelentéssel élni az Infotv. 22. §-ában foglalt rendelkezések szerint.
Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az azt felismerő személynek haladéktalanul jelentenie kell az ügyvezetőnek, aki az adatvédelmi incidenst 48 órán belül elektronikusan bejelenti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) felé az erre a célra kialakított elektronikus felület szerinti adattartalommal. Az adatvédelmi incidenst nem kell bejelenteni, ha valószínűsíthető, hogy az nem jár kockázattal az érintettek jogainak érvényesülésére.
Az ügyvezető az incidens tudomására jutását követően haladéktalanul megteszi azon technikai, szervezési intézkedéseket, amelyek az adatvédelmi incidens orvoslására, illetve az okozott hátrány enyhítésére alkalmasak. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően az érintettet megillető valamely alapvető jog érvényesülését lényegesen befolyásoló következményekkel járhat, az érintettet az adatvédelmi incidensről haladéktalanul tájékoztatni kell.
Jelen szabályzat rendelkezéseit az ügyvezető évente köteles felülvizsgálni, jogszabálymódosítás esetén a szabályzatot annak megfelelően módosítani.
Jelen szabályzat módosítására az ügyvezető jogosult.
A 2019. május 09. napján hatályba lépett szabályzatot módosításokkal egységes szerkezetbe foglaltuk a mai napon.
1. számú melléklet: Kamerák nyilvántartása/listája
2. számú melléklet: Érdekmérlegelési teszt
3. számú melléklet: Adatkezelési Tájékoztató a megfigyelő rendszerrel kapcsolatos adatkezeléshez
4. számú melléklet: Kérelem az érintett jogainak gyakorlásához
Iratkozzon fel, hogy értesüljön a legfrissebb hírekről és ajánlatokról!